Zborové akcie

Zborová chata na Vlčom vrchu VOLUME 2

Už po druhý raz sme sa vybrali na Vlčí vrch na celozborovú chatu. 8. marca sme sa stretli na stanici a vybrali sa autobusom do Hornej Súče a až na Vlčí vrch do starej škôlky.

Výlet sme zahájili bujarou hrou o vlajku /alebo CTF/ a pokračovali hrou na „Medveďa a stĺpy“ a Mrázikom. Ani sme sa nenazdali a zotmelo sa. Zatiaľ čo sa niektorí presunuli dovnútra, zopár nás nadšencov „táborovej“ romantiky prehľadávalo podľa hviezdnych máp súhvezdia marcovej oblohy a vymýšľalo vlastné. Večer sme strávili hraním hier a dojedaním zásob jedla z domu do skorých ranných hodín :D.

V sobotu doobeda naši Krti a Pandy zobrali decká na menší výlet… pravdepodobne po Súčanských lúkach :D.

TOP bodom sobotňajšieho programu bola Kvízová súťaž – ZBOROVÉ EMPÍRIE. Pri tejto hre museli naši mladší, ale aj starší skautskí bratia a sestry, hádať zákerné otázky  z rôznych kategórií o našom zbore, udalostiach na táboroch a úsmevné fakty o našich členoch. Ako napr.- Kto si zmestí do úst viac maršmelákov?, Aký je najhranejší hit táboráku? alebo Z akej dávnej udalosti pramení strach nášho brata Františka? Víťazstvo bolo veľmi tesné ale na prvom mieste sa z tímov/Samove ponožky, Vladkove vtipy, Braňove kvasinky, Annine burinky  a Latrínky / umiestnili Latrínky v zostave: Marta, Paťa a malý Maťko!

Ani v sobotu sme nezaľahli tak rýchlo. Po obľúbenej táborovej zemiakovej kaši s cibuľkou a slaninou /mimochodom táto kaša sa stala výhercom ankety o najobľúbenejšie skautské jedlo!/ sme ešte hrali hry a istá zostava sa zoskupila v útulnej izbe s gitarami so spevníkom. Pri tejto situácií vznikla nádejná idea na Muzikové schôdzky – vítaní sú všetci nadšenci táborákového zavýjania, začínajúci i znalí gitaristi a všetky tulácke duše! Túto ideu ideme uskutočniť hneď v nasledujúci piatok v skauťáku.

Noc bola nabitá atmosférou a zborovú chatu teda považujeme za úspešnú. V nedeľu sme sa za daždivého rána zviezli naspäť do Trenčína plní entuziazmu a plánov na ďalšie podobné akcie.

– Anna

Roveri Skauti Skautky Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

Víkendovka Vlčí Vrch 19.-21.1.2018

Krátko po Novom roku sme sa vybrali s deckami na neďaleký Vlčí vrch. Aj keď nemohli prísť všetci, sme radi že každá družina mala svojich zástupcov na tejto víkendovke. 🙂

V piatok sme sa odviezli autobusom do Hornej Súče a o chvíľu už sme boli v bývalej škôlke na Vlčom vrchu. S batožinou nám pomohli dvaja ochotní vodiči, ktorým by som chcela týmto poďakovať za  odvoz. Po večeri a rozdelení do izieb sme sa stretli v spoločenskej a zahrali si pár hier, hlavne zoznamovacích, pretože máme niekoľko nových členov 🙂

Ďalší deň sme odštartovali hrou, kde musel každý získať podpisy našich  roverov v utajení  – museli zistiť kto je kto a navyše v správnom poradí. Aby to nebolo také jednoduché, občas museli splniť aj úlohu. Či už klasické drepy, alebo objatie, pusa na líce a pod. Celé doobedie sme strávili vonku a bláznili sa v snehu, guľovali sa, púšťali dole kopcom, stavali snehuliakov aj družinové zvieratá zo snehu, hrali buldoga…

Poobede nás čakala súťaž Milujem skauting, v ktorej súperili tri tímy – Kravaťáci, Výhybkári a Papučkári. Pre svoj tím sa snažili získať čo najviac bodov za opis slov z kartičiek, za uhádnutie pesničky hranej na flaute, správne umiestnenie táboriska na mape, museli dobre počúvať niekoľko táborových príhod a zapamätať si čo najviac, aby vedeli odpovedať na zákerné otázky 😀

Večer sme mali rozprávkovo-filmový kvíz a tancovačku, ktorú ale prerušil náhly telefonát od pána Malíčka. Chcel, aby sme mu pomohli pochytať nejakých väzňov, ktorí utiekli pri transporte cez Hornú Súču a sú skrytí niekde na lúke za kostolom. Rýchlo sme sa poobliekali a šli na spomínané miesto, kde sa nám podľa občasných zábleskov svetla podarilo pochytať a zneškodniť všetkých utečencov.

V nedeľu už sme sa len pobalili, upratali všetko a po raňajkách šli autobusom späť do Trenčína. 🙂

Skauti

Radcovský kurz ZSSO 2017 1. víkend

1. víkend 17. – 19. februára 2017 – Vlčí Vrch

V piatok 17. februára sa konal prvý víkend radcovského kurzu na v krásnom prostredí Vlčieho Vrchu neďaleko od Trenčína. Po príchode na miesto konania kurzu sme sa zvítali s organizátormi a nasledoval rituál, z ktorého sa neskôr stala tradícia, odomykanie miesta. Každý si vzal svoj kľúč, v tichosti sa rozhliadol po okolí, započúval do miestnej prírody… a symbolicky týmto kľúčom otvoril prvý víkend radcáku. Ocitli sme sa v mestečku Mafeking v južnej Afrike, kde nás okrem našich vojakov čakala aj početná prevaha Búrov. Pod vedením Bí-Pího v nočnej hre nakoniec vyhrali skauti. V sobotu sme sa na zvuky pesničky Celebration (najlepší budíček) prebudili do chladného rána. A  už nás čakala rozcvička a slávnostný nástup na ostrove Brownsea v prvom skautskom tábore v roku 1907 v kraťasoch a skautských košeliach – veď to bolo v auguste. Po raňajkách nasledovala séria prednášok od Katkinho družinového systému cez Ninkine skautské piliere a výchovné metódy až po prednášku o cieľoch, trestoch a motivácii od Gentlemana a Miščiho. Obed nebolo jednoduché získať – museli sme si ho uloviť. V skupinách sme prenasledovali a lovili najrôznejšie zvieratá od malej myši až po slona. Počas siesty nás prišiel navštíviť náčelník SLSK Bill a tím SELŠKY. Po milej návšteve nás čakala praktická prednáška o prvej pomoci od brata Šavoda, prednáška o družinovom duchu od Misca. Celý deň bol popretkávaný množstvom drobničiek, nemožno nespomenúť lov šatky, či rozhovormi s našimi tútormi (Ninka). Večer nás čakala dumka na rôzne náročné témy a tiež neľahká úloha rozhodnúť sa, či sme pripravení stať sa radcami. Vonku bol pripravený chodník s otázkami, na ktorého konci nás čakali vodcovia s krásnymi tričkami a povzbudivými slovami do nášho ďalšieho radcovského života. Ráno po Janinej prednáške o skautskej symbolike sme išli na sv. omšu, uzamkli sme kľúčikmi tento víkend a okolo obeda sme išli domov. Vodič v autobuse si ponadával na našu adresu, keď sme nastupovali, ako brzdíme dopravu atď…. Bol to super zážitok, spoznal som nových ľudí, a už sa teším na druhý víkend najlepšieho radcáku.