Kategórie
Roveri Skauti Skautky Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

Víkendovka Vlčí Vrch 19.-21.1.2018

Krátko po Novom roku sme sa vybrali s deckami na neďaleký Vlčí vrch. Aj keď nemohli prísť všetci, sme radi že každá družina mala svojich zástupcov na tejto víkendovke. 🙂

V piatok sme sa odviezli autobusom do Hornej Súče a o chvíľu už sme boli v bývalej škôlke na Vlčom vrchu. S batožinou nám pomohli dvaja ochotní vodiči, ktorým by som chcela týmto poďakovať za  odvoz. Po večeri a rozdelení do izieb sme sa stretli v spoločenskej a zahrali si pár hier, hlavne zoznamovacích, pretože máme niekoľko nových členov 🙂

Ďalší deň sme odštartovali hrou, kde musel každý získať podpisy našich  roverov v utajení  – museli zistiť kto je kto a navyše v správnom poradí. Aby to nebolo také jednoduché, občas museli splniť aj úlohu. Či už klasické drepy, alebo objatie, pusa na líce a pod. Celé doobedie sme strávili vonku a bláznili sa v snehu, guľovali sa, púšťali dole kopcom, stavali snehuliakov aj družinové zvieratá zo snehu, hrali buldoga…

Poobede nás čakala súťaž Milujem skauting, v ktorej súperili tri tímy – Kravaťáci, Výhybkári a Papučkári. Pre svoj tím sa snažili získať čo najviac bodov za opis slov z kartičiek, za uhádnutie pesničky hranej na flaute, správne umiestnenie táboriska na mape, museli dobre počúvať niekoľko táborových príhod a zapamätať si čo najviac, aby vedeli odpovedať na zákerné otázky 😀

Večer sme mali rozprávkovo-filmový kvíz a tancovačku, ktorú ale prerušil náhly telefonát od pána Malíčka. Chcel, aby sme mu pomohli pochytať nejakých väzňov, ktorí utiekli pri transporte cez Hornú Súču a sú skrytí niekde na lúke za kostolom. Rýchlo sme sa poobliekali a šli na spomínané miesto, kde sa nám podľa občasných zábleskov svetla podarilo pochytať a zneškodniť všetkých utečencov.

V nedeľu už sme sa len pobalili, upratali všetko a po raňajkách šli autobusom späť do Trenčína. 🙂

Kategórie
Roveri Skauti Skautky

Ideme na chatu!!!

[ TOP SECRET ]

Takto označené obálky sa v noci objavili v schránkach niektorých  našich rangerov. Že prečo? Boli tam tajné informácie od Pána XY. Potreboval spojku, ktorá by doručila nebezpečnú genetickú informáciu agentom nachádzajúcim sa na bližšie neurčenom mieste…

18921648_1537285342956610_2334495050012635776_n

A tak sa rangeri dostali do Banskej Štiavnice, kde ich čakal biologický materiál. Vajcia so zakódovanou informáciou museli dostať pre vyššiu bezpečnosť novú identitu a svoj životný príbeh a byť dopravené na určené miesto do polnoci.

18922057_1537261619625649_7318270726836674623_n

Nebolo to však jednoduché, agentov sledovali nepriatelia a snažili sa informácie získať. Museli  sme postupovať veľmi opatrne, a preto sme sa spájali  pomocou prísne tajného komunikačného kanála. Rangeri dostávali indície, ako sa dostať k ďalším obálkam s inštrukciami. Museli rozšifrovať odkaz, nájsť Botanickú záhradu, získať od okoloidúcich niekoľko predmetov a vypočuť si pár vtipov. Tiež nájsť heslo (štyri rožky a kilo tresky) a vymeniť ho v čajovni Klopačka za kus mapy, ktorá ich po správnom zložení priviedla ku kostolu. Tam ich už netrpezlivo čakali agenti, prebrali zásielku a odviedli ich po náročnom večere do skautského domu Sv. Juraja, kde mali byť ubytovaní.

Ráno nás čakali hry, pri ktorých sme sa navzájom spoznávali, vymieňali si olepené cukríky,  riešili problémy s topiacou sa loďou, vymýšľali básničky a vyznania lásky, ale aj znázorňovali rôzne stroje vlastnými telami… Nasmiali sme sa riadne, hlavne pri takej práčke alebo kopírke, či ventilátore. Zahrali sme si tiež stolno-tenisový kolotoč a rybky. Popritom pre nás Domča varila obed a po ňom sme sa vybrali na tajch … . Bolo tam krásne, aj keď už trochu chladnejšie. Tí odvážnejší si aj zaplávali, ostatní si len omočili nohy a pozorovali ich z brehu 😀

Okolo piatej sme sa vrátili naspäť a pomáhali miestnym skautom so šúpaním kolov na tee-pee. Na večeru sme opekali vonku pri ohnisku a keď sme všetko pojedli, išli sme sa rýchlo prezliecť. Večer (či noc) sme zavŕšili v čajovni, kde boli mnohí prvýkrát. Pri čajoch a koktejloch sme v dobrej nálade sedeli dlho až dokým sme neboli tak unavení, že už skoro všetci spali.

Po prebudení nás čakali raňajky, balenie…  A dojedanie zásob, pri ktorom sme sa spontánne začali baviť o svojej budúcnosti a kde sa kto s kým vidíme o pár, ale aj veľa rokov 😀 Po ceste na stanicu sme ešte vyskúšali niekoľko zmrzlinární a potom sa s dobrým pocitom doviezli naspäť do Trenčína.