Roveri Skauti Skautky Tipy na výpravu Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

Výstup na Ostrý vrch 2017

V sobotu 22.4. sme sa s deťmi opäť vybrali na Ostrý vrch. Zloženie bolo pestré, prišli malí aj veľkí, chalani aj baby… Z Kubrice nás Rasťo viedol skratkou okolo Kameňolomu a po novoobjavenej ceste sme prišli až na Lúčky, kde sme si dali prestávku. Trochu sme si oddýchli, zjedli časť zásob a pokračovali. Pod najstrmšou časťou cesty každý zobral do ruky alebo do batoha väčší kameň.  Na  vrchole sme ich všetky poukladali na mohylu A.B. Svojsíka, a tak ju každým rokom zväčšujeme.

Cestou späť nám počasie až tak neprialo, spustil sa dážď a tak sme trochu zmokli, ale aj tak sme prišli s dobrou náladou až na kyselku do Kubrej, kde sme si pred odchodom autobusu  dali langoše 😛

Skautky

„Prespávačka na Ostrom vrchu“

Horúceho augustového dňa  tohto leta (25.8.2016) sme sa my, skautky vybrali na Ostrý vrch prenocovať. Stretli sme sa v skauťáku, pobalili všetko potrebné a plne nabalené sa odobrali na stanicu. Do Kubrice sme sa dostali autobusom a odtiaľ pešo až na Ostrý vrch. Ako to u nás býva, zastavili sme sa na táborisku, pospomínali na minulé tábory a pojedli už nejakú tú desiatu. Po nejakom čase sme šli ďalej. Na Lúčkach sme založili oheň, poopekali, zahrali hry a tešili sa na nastávajúcu noc pod hviezdami.

Žiaľ, plány nám skazila naša skautská sestra Kamila so svojím zubárom, ku ktorému mala ísť skoro ráno na prehliadku. Smutne sme teda zošli z vrchu a čakanie na autobus sme si skrátili návštevou zmrzlinárne v meste :P. Potom sme sa vrátili do skauťáku a rozjímali nad premrhanou príležitosťou. Ale sme predsa nejaké skautky takže šup ho hneď uvariť cestoviny s čerešňami a grankom, schmatnúť celty a uloźiť sa za búdami na dvore. K tomu všetkému ešte padali hviezdy, takže nám nič ku šťastiu nechýbalo a Kamilin zubár bol určite tiež spokojný :))

Anna Mária

Skauti Skautky Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

Ostrý vrch 2016

V sobotu 30.4.2016 sme sa vybrali na výlet. Autobusom sme sa odviezli do Kubrice a potom pešo na kubrické táborisko, kde sme si dali krátku prestávku. Pokračovali sme na Lúčky a tam sme sa s menšími babami hrali hry. Starší zatiaľ vyšli až hore na Ostrý vrch a neskôr sa k nám pridali. Keďže bolo super počasie, ostali sme vonku dlhšie než sme plánovali a šli domov až večerným autobusom 🙂

Vĺčatá-Včielky

Výlet na Sv. Juraja 2015

V piatok na oddielovke sme si čítali legendu o Sv. Jurajovi a potom si ho nakreslili, vystrihli a vyfarbili draka a ďalší  deň 25. apríla 2015 sme sa vybrali na výlet.

Zvyčajne chodievame na Sv. Juraja na Ostrý vrch pri Trenčíne, ale keďže teraz šli na výlet včielky, rozhodli sme sa ísť len na Kubrické táborisko. Museli sme ísť 2 autobusmi, a tak sme čas medzi nimi strávili v parku na preliezkach. Na táborisku sme si zložili veci, spolu nazbierali drevo na oheň a opekali. Po obede sme si zahrali Vlka a gazely, Žmurkanú, Žabky a rôzne ďalšie hry. Spolu sme prešli na pekné miesto s malým vodopádom, kde baby z družiny Kočiek dostali skautské šatky a na znak priateľstva sme si poslali signál v Gilwellskom kruhu. Po ceste domov sme sa stavili aj na blízkom prameni a nabrali si vodu na pitie 🙂

Keďže bolo veľmi teplo, jedli sme pri potoku a v jednej chvíli sa Lili pošmykla tak, že bola až po koleno od blata 😀 Našťastie bolo pekne celý deň a kým sme prišli večer na zastávku, už bola suchá.

Písalo sa o nás Zaujímavosti

Pamätná tabulka na Ostrom vrchu na Hiking.sk

V rámci článku na serveri hiking.sk sa autor pri potulkách našim krajom rozhodol zavítať aj na Ostrý vrch. Článok popisuje altánok na vrchole, a v galérii nezabudol autor publikovať aj fotku pamätnej tabule ktorú sme tam zhotovili. 🙂

Výprava na Ostrý vrch 2010

24.apríl sa každoročne koná výstup na Ostrý vrch pri Trenčíne. Tohtoročný výstup bol o to zaujímavejší že naši skauti pripravili a na vrchole nainštalovali pamätnú tabulu, ktorá pripomína založenie mohyly A.B. Svojsíka.

Fotogaléria z Výpravy na Ostrý vrch 2010:

foto: Vlk

Výprava na Ostrý vrch 2007

Nedeľa 22. 4. 2007 a na Hasičskej ulici sa už tvorí skupinka skautov a skautiek. Ako každý rok aj teraz majú namierené na Ostrý vrch. Chcú vystúpiť k mohyle A.B. Svojsíka a pripomenúť si tak celosvetový deň skautov, ktorí skauti oslavujú každoročne 24. apríla. Tohtoročný výstup je výnimočný aj tým že celosvetové skautské hnutie si pripomína 100 rokov od založenia skautingu (1907 – 2007).

foto a text: Mongol

Zborová výprava k mohyle A.B. Svojsíka na Ostrý vrch 2006

Ako každý rok aj počas tohtoročného sviatku skautov sv. Juraja sme sa vybrali na zborovú výpravu na Ostrý vrch k mohyle A.B. Svojsíka. Zloženie našej zborovej výpravy obohatil vzácny hosť br. Miro Dužík – Rys. Počas cesty nám poukazoval zaujímavé rastlinky, ale nezabudol aj na zopár zaujímavých príhod a vtípkov. Tradične sme vystúpili až na vrchol Ostrého vrchu, kde každý z účastníkov položil kameň k mohyle zakladateľa skautingu v Československu. Na lúkach pri kríži sme potom chceli opekať. Br. Miro nám ukázal a aj sme si mohli prakticky vyskúšať zapaľovanie ohňa pomocou kresania. Bolo to veľmi zaujímavé a ohník sa nám nakoniec podarilo vykresať a opekačka sa mohla začať. Po opekačke sme sa vrhli na zopár pohyboých hier a pobrali sme sa na cetu nazad domov.

Výstup na Ostrý vrch 2005

V sobotu 23. apríla 2005 sa konal tradičný výstup k mohyle A.B. Svojsíka. Tento rok sa ho zúčastnili spoločne oba trenčianske skautské zbory.
Ráno sme sa teda busom vybrali do Kubrice. Potom každý svojim tempom vyšiel na Lúčky. Tu sme si dali menšiu prestávku, aby sme si oddýchli, posilnili sa a pripravili na samotný výstup. Pri samotnom výstupe sme sa ešte zastavili na prístrešku, kde v minulosti stávala skautská chata družiny vlkov. Stretli sme tu bratov oldskautov.

Zvítali sme sa s nimi, spravili si spoločné foto a pokračovali k vrcholu. Každý si niesol svoju skalku, ktorú položil na symbolickú mohylu. Keď všetci dorazili na vrchol utvorili sme kruh a br. Ignácio povedal pár slov o tomto pamätnom skautskom mieste. Na záver sme si zaspievali skautskú hymnu, podpísali sa do vrcholovej knihy a pobrali sa dolu.
Na lúke pri Kríži sme potom spoločne hrali ešte množstvo zaujímavých hier ako Mraky, Beh dôvery, Eskalátor, Čamprla a iné.
Všetkým sa určite páčilo a verím že niečo podobné si ešte zopakujeme.

Mongol

Výlet na Ostrý vrch 2003

Je sobota 26. apríla 2003. Stretávame sa na zástavke na Hasičskej ulici, aby sme sa autobusom dostali do Kubrice, odkiaľ podnikneme výstup na Ostrý vrch. Na Hasičskej nás je v autobuse síce pomenej, ale na ďalších zastávkach pristupujú ďalší skautíci a skautky, a tak nás je o chvíľu skoro polovička autobusu. Asi po 15 minútach jazdy vstupujeme na konečnej. Každý sa narovnáva a pomaly ale isto šliapeme do kopca smerom za dedinu. Po ceste sa ešte zastavujeme na otoči, kde oddychujeme na kladách dreva. Posilňujeme sa čajom, vodou, či nejakým keksíkom. Opäť stúpame do kopca, tentoraz podľa žltej značky a máme namierené na Lúčky. Tu opäť chvíľočku oddychujeme a kocháme sa peknými výhľadmi a prekrásnou prebúdzajúcou sa prírodou. Už vidíme aj Ostrý vrch, ktorý sa majestátne týči pred nami. Z posledného výškového tábora útočíme priamym stúpaním rovno na vrchol. O necelých 20 minút už všetci členovia našej expedície stoja na vytúženom Ostrom vrchu. Každý pokladá malú či väčšiu skalku k mohyle zakladateľa skautingu v ČSR A. B. Svojsíka. Zapisujeme sa do vrcholovej knihy. Utvárame kruh a z našich hrdiel zaznievajú pokriky. Náš pobyt na vrchole ukončujeme gilwelským kruhom a spoločnou fotografiou. Cestou dolu stretáme ešte skupinku oldskautov, ktorí tiež vyrazili na jarnú vychádzku. Zastavujeme sa ešte na jednej z lúčok, kde hráme zopár malých hier. Našou ďalšou zastávkou je lúka Hanúska. Tu zakladáme oheň a opekáme, aby sme sa posilnili po namáhavom výstupe. Po chvíli začíname hrať hru Čamprla. Všetkým to ide od ruky, takže je to zaujímavý zápas medzi dvoma družstvami. čas však už ale pokročil a musíme sa pobrať na cestu späť do civilizácie. Naša výprava sa nám vydarila a určite sa stretneme na Ostrom vrchu aj o rok.