Roveri Skauti Skautky Tipy na výpravu Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

Výstup na Ostrý vrch 2017

V sobotu 22.4. sme sa s deťmi opäť vybrali na Ostrý vrch. Zloženie bolo pestré, prišli malí aj veľkí, chalani aj baby… Z Kubrice nás Rasťo viedol skratkou okolo Kameňolomu a po novoobjavenej ceste sme prišli až na Lúčky, kde sme si dali prestávku. Trochu sme si oddýchli, zjedli časť zásob a pokračovali. Pod najstrmšou časťou cesty každý zobral do ruky alebo do batoha väčší kameň.  Na  vrchole sme ich všetky poukladali na mohylu A.B. Svojsíka, a tak ju každým rokom zväčšujeme.

Cestou späť nám počasie až tak neprialo, spustil sa dážď a tak sme trochu zmokli, ale aj tak sme prišli s dobrou náladou až na kyselku do Kubrej, kde sme si pred odchodom autobusu  dali langoše 😛

Opice a Polárky na Kubrici

V jeden krásny prázdninový pondelok (27.2.2017) sme sa rozhodli spraviť si menší výlet na naše táborisko v Kubrici. Postupne sme sa všetky stretli v autobuse, ktorý nás doviezol na Kubrické námestie a odtiaľ sme sa pešo vybrali na táborisko. Ešte pred vstupom do hory sme sa zastavili pri jednom milom kocúrikovi Vincentovi, ktorý si nás zjavne veľmi neobľúbil 😀.

Našim ďalším stopom bol veľký plyšový medveď prichytený medzi dvoma stromami. Nechápali sme, ale na pamiatku sme to odfotili a šli ďalej. Cesta tam ubehla celkom rýchlo, cez to kecanie sme si to ani neuvedomili a boli sme na mieste. Na táborisku sme sa všetky vyložili, teda okrem Anny pretože Anna asi pojem ‚opekanie‘ nepochopila a nezobrala si vôbec nič, žiadne jedlo, žiadna voda ba ani žiadny batoh 😀. A jej odôvodnenie situácie bolo také, že je najedená ešte od včera 😂.  Samozrejme o niečo neskôr ju hlad chytil, a tak to vzala tak, že sa zžije s prírodou. Zúfalá Anna sa nahltala malých nahnitých bukvičiek spolu s výdatnou stromovou kôrou. 😂 Ale samozrejme ako správne skautky, sme sa potom rozdelili a dali jej z nášho jedla prichystaného na opekačku. Zohnali sme palice na opekanie, drevo, založili oheň a šlo sa hodovať.

Po výbornom skautskom obede pri ohni sme sa rozhodli, že si zahráme nejaké hry, pri ktorých sme sa veľmi nasmiali. Skúste si dať kúsok špajdle medzi zuby, tak aby vám roztiahla celé ústa. Následne skúste povedať nejaké slovo alebo vetu, uvidíte že sa smiechu určite nevyhnete! Po menších zábavných aktivitách nasledovalo upratovanie, bláznivé fotenie, smiech a ďalší smiech. Pomaly sme sa zberali preč, s dobrým pocitom v srdciach a ďalším pekným zážitkom. Cestou dole sme sa rozprávali o rôznych výzvach ktoré nás zaujali a boli sme celé nedočkavé, kedy už príde tábor, aby sme sa mohli do väčšiny z nich s odvahou pustiť.

A na záver ešte Annine malé príhody z nášho výletu: O nepribitej lavičke plnej jedla, ktorú prevrhne až do oblakov keď si nevedome sadne na jej samý okraj a už leteli na zem špekačky, klobásky, chleba, zelenina a samozrejme aj naša Anka. A už vôbec sa nebudeme zmieňovať o tom, ako omylom zašpinila celý Rumančekov vak od Nutelly, ktorý potom chcela v potoku umyť no zašpinila ho ešte viac. Aj tak ťa ľúbime! 😂 💜 Určite to bol skvelý výlet a už teraz sa tešíme na ďaľší!

Miška

„Prespávačka na Ostrom vrchu“

Horúceho augustového dňa  tohto leta (25.8.2016) sme sa my, skautky vybrali na Ostrý vrch prenocovať. Stretli sme sa v skauťáku, pobalili všetko potrebné a plne nabalené sa odobrali na stanicu. Do Kubrice sme sa dostali autobusom a odtiaľ pešo až na Ostrý vrch. Ako to u nás býva, zastavili sme sa na táborisku, pospomínali na minulé tábory a pojedli už nejakú tú desiatu. Po nejakom čase sme šli ďalej. Na Lúčkach sme založili oheň, poopekali, zahrali hry a tešili sa na nastávajúcu noc pod hviezdami.

Žiaľ, plány nám skazila naša skautská sestra Kamila so svojím zubárom, ku ktorému mala ísť skoro ráno na prehliadku. Smutne sme teda zošli z vrchu a čakanie na autobus sme si skrátili návštevou zmrzlinárne v meste :P. Potom sme sa vrátili do skauťáku a rozjímali nad premrhanou príležitosťou. Ale sme predsa nejaké skautky takže šup ho hneď uvariť cestoviny s čerešňami a grankom, schmatnúť celty a uloźiť sa za búdami na dvore. K tomu všetkému ešte padali hviezdy, takže nám nič ku šťastiu nechýbalo a Kamilin zubár bol určite tiež spokojný :))

Anna Mária

Skauti Skautky Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

Ostrý vrch 2016

V sobotu 30.4.2016 sme sa vybrali na výlet. Autobusom sme sa odviezli do Kubrice a potom pešo na kubrické táborisko, kde sme si dali krátku prestávku. Pokračovali sme na Lúčky a tam sme sa s menšími babami hrali hry. Starší zatiaľ vyšli až hore na Ostrý vrch a neskôr sa k nám pridali. Keďže bolo super počasie, ostali sme vonku dlhšie než sme plánovali a šli domov až večerným autobusom 🙂

Vĺčatá-Včielky

Výlet na Sv. Juraja 2015

V piatok na oddielovke sme si čítali legendu o Sv. Jurajovi a potom si ho nakreslili, vystrihli a vyfarbili draka a ďalší  deň 25. apríla 2015 sme sa vybrali na výlet.

Zvyčajne chodievame na Sv. Juraja na Ostrý vrch pri Trenčíne, ale keďže teraz šli na výlet včielky, rozhodli sme sa ísť len na Kubrické táborisko. Museli sme ísť 2 autobusmi, a tak sme čas medzi nimi strávili v parku na preliezkach. Na táborisku sme si zložili veci, spolu nazbierali drevo na oheň a opekali. Po obede sme si zahrali Vlka a gazely, Žmurkanú, Žabky a rôzne ďalšie hry. Spolu sme prešli na pekné miesto s malým vodopádom, kde baby z družiny Kočiek dostali skautské šatky a na znak priateľstva sme si poslali signál v Gilwellskom kruhu. Po ceste domov sme sa stavili aj na blízkom prameni a nabrali si vodu na pitie 🙂

Keďže bolo veľmi teplo, jedli sme pri potoku a v jednej chvíli sa Lili pošmykla tak, že bola až po koleno od blata 😀 Našťastie bolo pekne celý deň a kým sme prišli večer na zastávku, už bola suchá.

Výlet na Kubricu – Opice 8.2.2014

Jedno krásne sobotné ráno sa družina Opíc vybrala na výlet :). Trochu blata a zamračená obloha nás od cesty neodradili, so smiechom sme sa šmýkali po rozmočenej lúke a veselo prišli až na naše staré známe táborisko na Kubrici. Chceli sme ísť odlievať stopy, ale plány nám prekazili nákladiaky, bagre a traktory, ktoré sa preháňali po lese a zanechali nám len odtlačky pneumatík… Naša cesta však nebola zbytočná. Ukázali sme si, ako rozložiť a udržať oheň aj s mokrým drevom. V horúcich uhlíkoch sme na obed upiekli výborné zemiaky s klobásou 😛 a na záver ich zajedli opečeným jablkom a zapili teplým čajom 🙂

Tábor Kubrica 2011

Naše staré známe Kubrické táborisko opäť ožilo skautskými tábormi. Stalo sa naším útočiskom na celé dva týždne. Prvý týždeň táborili vĺčatá a včielky, druhý týždeň patril skautom a roverom…

Fotogaléria z tábora Kubrica 2011:

foto:  Vlk

Tábor Kubrica 2008 -2.časť roverský

Po prvej časti tábora, ktorá bola určená skautíkom nasledovala druhá časť, ktorá bola zameraná na roverov a roverky. Program bol nabitý a pestrý, počasie pekné. No pár fotečiek napovie, čo sa dialo…

Tábor Kubrica 2008 – 1.časť

Tábor je úspešne za nami. Bol to pekne strávený čas, v nádhernej prírode, v kruhu priateľov. No proste skautský tábor so všetkým čo k tomu patrí. Zopár fotečiek z prvej časti tábora…

Fotogaléria z tábora Kubrica 2008 – 1.časť:

foto: br. Mišo

Tábor Kubrica 2006

Tábor Kubrica 2006 je úspešne za nami. Prežili sme krásne spoločné chvíle na Kubrickej lúke Hanúska, kde sa počas jedného týždňa odohrával tábor na motívy záchranárov. Skautíci a skautky sa naučili mnoho nového a zažili kopu zábavy….