Kategórie
Tipy na výpravu

Tip na výpravu – Krasín

Krasín je pekný kopček rozprestierajúci sa nad obcou Dolná Súča. Na výlet môžete vyraziť priamo z klubovne. Trasa je nenáročná s malým prevýšením a peknou prírodou.

87zbor-tip-vylet-krasin-mapka

Začiatok oficiálnej značkovanej trasy je v Zlatovciach pri železničnej stanici. Pôjdete po žltej značke. Ak sa chcete pripojiť až v dedine, tak značka ide cez Okružnú ulicu a po ulici Na vinohrady smerom k správe diaľnic. Na priloženej mapke som modrou farbou vyznačil aj ďalšie možnosti ako sa k trase pripojiť.  Môžete ísť aj smerom na Zlatovskú kyselku a okolo bývalého salaša sa pripojiť na žltú značku ktorá ide po hrebeni, alebo ísť až na koniec Zlatovskej doliny na Súdkové a tam sa dať lesnou cestou doprava. Opäť sa dostanete na žltú značku.

Ale poďme pekne od začiatku. Ak sa teda pripojíte v Zlatovciach, sledujte značku až prejdete ponad diaľnicu a za budovami Správy diaľnic a značka ponorí do lesa. Chodník má v úvode mierny stupáčik ale za chvíľku  ste na hrebeni. Pripojíte sa na kamenú lesnú cestu, po ktorej pôjdete iba chvíľu, pretože značka odbočí doprava, prechádza popod vysoké napätie. Budete prechádzať popri starom plote obory – zvernice. Nad Súdkovým sa značka oddelí od lesnej cesty doľava a po chvíli sa dostanete do „sedla nad Juríkovcami“.

87zbor-tip-vylet-krasin

Z veľkej lúky už vidíte cieľ našej cesty – Krasín. Vydajte sa k nemu  krížom cez lúky. Okolo Krasína je vybudovaný aj pekný náučný chodník s infotabuľami. Na vrchole sa nachádzajú pozostatky starého hradu.

Nazad sa môžete vybrať tou istou cestou, alebo ísť do dediny a autobusom domov.