Roveri Skauti Skautky Tipy na výpravu Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

Výstup na Ostrý vrch 2017

V sobotu 22.4. sme sa s deťmi opäť vybrali na Ostrý vrch. Zloženie bolo pestré, prišli malí aj veľkí, chalani aj baby… Z Kubrice nás Rasťo viedol skratkou okolo Kameňolomu a po novoobjavenej ceste sme prišli až na Lúčky, kde sme si dali prestávku. Trochu sme si oddýchli, zjedli časť zásob a pokračovali. Pod najstrmšou časťou cesty každý zobral do ruky alebo do batoha väčší kameň.  Na  vrchole sme ich všetky poukladali na mohylu A.B. Svojsíka, a tak ju každým rokom zväčšujeme.

Cestou späť nám počasie až tak neprialo, spustil sa dážď a tak sme trochu zmokli, ale aj tak sme prišli s dobrou náladou až na kyselku do Kubrej, kde sme si pred odchodom autobusu  dali langoše 😛

Skauti Skautky Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

Ostrý vrch 2016

V sobotu 30.4.2016 sme sa vybrali na výlet. Autobusom sme sa odviezli do Kubrice a potom pešo na kubrické táborisko, kde sme si dali krátku prestávku. Pokračovali sme na Lúčky a tam sme sa s menšími babami hrali hry. Starší zatiaľ vyšli až hore na Ostrý vrch a neskôr sa k nám pridali. Keďže bolo super počasie, ostali sme vonku dlhšie než sme plánovali a šli domov až večerným autobusom 🙂

Tip na výlet – Sokolí kameň

Pekný a nenáročný výlet na Sokolí kameň si môžete spraviť so svojím oddielom či družinou. Vždy bol obľúbeným miestom našich zastávok. Zo skaly je pekný výhľad do doliny pod nami a pri dobrom počasí aj do veľkej diaľky.

Tip na výpravu – Krasín

Krasín je pekný kopček rozprestierajúci sa nad obcou Dolná Súča. Na výlet môžete vyraziť priamo z klubovne. Trasa je nenáročná s malým prevýšením a peknou prírodou.

Vĺčatá-Včielky

Výlet na Sv. Juraja 2015

V piatok na oddielovke sme si čítali legendu o Sv. Jurajovi a potom si ho nakreslili, vystrihli a vyfarbili draka a ďalší  deň 25. apríla 2015 sme sa vybrali na výlet.

Zvyčajne chodievame na Sv. Juraja na Ostrý vrch pri Trenčíne, ale keďže teraz šli na výlet včielky, rozhodli sme sa ísť len na Kubrické táborisko. Museli sme ísť 2 autobusmi, a tak sme čas medzi nimi strávili v parku na preliezkach. Na táborisku sme si zložili veci, spolu nazbierali drevo na oheň a opekali. Po obede sme si zahrali Vlka a gazely, Žmurkanú, Žabky a rôzne ďalšie hry. Spolu sme prešli na pekné miesto s malým vodopádom, kde baby z družiny Kočiek dostali skautské šatky a na znak priateľstva sme si poslali signál v Gilwellskom kruhu. Po ceste domov sme sa stavili aj na blízkom prameni a nabrali si vodu na pitie 🙂

Keďže bolo veľmi teplo, jedli sme pri potoku a v jednej chvíli sa Lili pošmykla tak, že bola až po koleno od blata 😀 Našťastie bolo pekne celý deň a kým sme prišli večer na zastávku, už bola suchá.

Skautky

Palacinky s Nutelou – Opice 29.3.2014

29.3. v krásne sobotňajšie slnečné ráno sme sa s našou družinkou Opíc vybrali na výlet na Záblatskú kyselku spraviť si palacinky na ohni. Bola tam sranda, každá sme si mali pripraviť nejakú novú hru, ktorú nikto nepoznal. Všetky sme to zvládli a pripravili sme si zábavné hry.

Keď sme prišli na kyselku, upratali sme okolo ohniska a altánku. Potom sme mali zapáliť oheň na 2 zápalky a bez brezovej kôry alebo papiera. Podarilo sa to jedine Lucii, a tak sme nad jej ohňom opekali klobásky, slaninu a piekli palacinky 😛 . Nakŕmili sme tam slaninkou nielen nás, ale aj psíkov, ktorí behali po lúke. Aj keď okolo nás prebehli srnky, nezanechali nám v zemi žiadne stopy a tak sme sa domov vrátili bez sadrových odliatkov.

Miška si tam  vymyslela zábavku – pľula vodu na všetkých okolo, ale veď aspoň nám nebolo príliš teplo :D. Terina nás pri všetkom fotila a spravila nám družinovú fotku na strome, kde sme sa povešali ako opice.  Keď už sme boli najedené, išli sme do lesa hrať schovávačku. Behanie hore-dole kopcom nás poriadne vyčerpalo a tak sme si unavené posadali do altánku okolo stola a rozprávali sa o tábore.

Hrali sme tiež pantomimické preteky. Od nálad sme prešli cez povolania až k rozprávkam, a tak sme predviedli kratšiu verziu Janka a Marienky, ktorých zajala zlá ježibaba. Popritom sme dojedli nutelu a marhuľový džem, čo nám ešte ostal a nakoniec sme sa gúľali dolu kopcom. Skoro som sa skotúľala na čmeliaka, pretože ich tam všade bolo veľmi veľa. Večer sme už boli všetky unavené, vybláznené a vysmiate a keďže sa už aj stmievalo, pobalili sme sa a šli domov 🙂

text: Lucia Č.
foto: Terina

TIP na zimnú bežkársku výpravu – Javorníky

Nielen v lete sa dá podniknúť pekná výprava do Javorníkov. My sme si spravili pekný zimný výlet na bežkách po časti hrebeňa tohto zaujímavého a malebného pohoria.

Javorníky sú pohorie v blízkosti Púchova, ktoré tvorí na západe časť štátnej hranice medzi Slovenskou a Českou republikou. Dostanete sa k ním buď v smere Púchov-Lysá pod Makytou, alebo od Bytče-Makov.

My sme našu bežkársku výpravu začali v lyžiarskom stredisku Kohútka. Dostali sme sa sem autom z obce Čertov (pribalte si snehové reťaze na auto). Naša skupina sa rozdelila na lyžiarov, ktorí lyžovali na Kohútke a zvyšok sa vydal na bežkársku stopu.

Hrebeň Javorníkov je členitý, miestami so stromami, ale naskytne sa aj dosť zaujímavých výhľadov na okolité dedinky, údolia a kopčeky. Bežkárska trasa vedie samotným vrcholom a preto je z tých náročnejších. Trasa je upravovaná a bežkovanie je pohodové. Miestami je pekná stopa, miestami upravený terén pre zjazdy.

Javorníky sa oplatí navštíviť nielen počas zimy. Nádherné je tu aj leto s možnosťou zberu čučoriedok a jesenná príroda s pestrofarebnými výhľadmi.

Mapu s plánovaním nájdete na www.turistickamapa.sk V klasickej papierovej forme nájdete Javorníky na mapách VKU č.108 a č. 109, mape SHOCart č. 71 (BESKYDY, JAVORNÍKY).

Profil trasy Kohutka-Kasarne:

Trasa z Hikeplannera (c) HIKING.SK

viac detailov

Roveri

Silvestrovské PALACINKY pod Smrekom

Ráno na Silvestra sme sa vybrali za (ne)ďaleký kopec – pod smrek robiť palacinky. Bolo teplo, takže bundy a kabáty sme podávali dole, ale na zamrznutom snehu sa aj tak šmýkalo …A ešte keď sme po ceste hrali 10! No vtipné to bolo 😀 Rasťo si na poli pustil batoh dole kopcom, niekto mu doňho ešte strčil, takže si ho tam musel ísť do potoka naháňať 😛 Na mieste sme porobili a rýchlo aj pojedli palacinky s nutelou, džemom či tvarohom a ohrievali sa pri ohníku…Aby sme len tak nestáli, trochu sme si zabehali pri hre na medveďov a poľovníkov a „zipsovali“ si chrbty 😀 Vrátili sme sa okolo 4tej – akurát včas aby sme sa prezliekli zo zadymených vecí, pobalili koláče a prišli naspäť do klubovne 🙂

Vĺčatá-Včielky

Medzizborová výprava Vĺčat na Srvátku

V jednu nádhernú slnečnú Sobotu, ktorá zo sebou niesla mimoriadne romantický dátum 10.11.2012, sme sa spolu s vĺčatami z 93. a 32 Zboru vydali na krátku, no za to, aspoň pre mňa, nádhernú Vodno-Suchozemskú výpravu.

Spolu s Tete (93), Romčou (32) a Marcusom (32)  (VTRM) sme sa ráno o 10:45 stretali v Záblatí, na autobusovej zastávke, odtiaľ naše kroky viedli popri potoku až popod diaľnicu, kde mladý Krtkovia nemohli odolať pokušeniu zdolať vrcholok úpätia diaľničného mosta a odtiaľ sa, ako na šmýkalke, zopár krát povoziť po zadku 🙂 Na rázcestí sme odbočili na veľmi vyčerpávajúce Záblatské lúky… deti šľapali o dušu spasenú, div že sa im s čapíc neparilo. No zrazu !….
„Vllllllkk, Keeeedyyy tam už budeme ???“
Podľa plánu nám cesta na 1. záchytný bod, a to na miesto s neuveriteľne krásnym výhľadom na Trenčín, trvala 3x dlhšie, tak som odpovedal – čoskoro sme tam !

Vyšlapali sme !
Juhúuu ! sme na 1. stanovisku, robíme si krátku 15 minútovú pauzu oddychujeme, kŕmime sa dobrotami. Milujem deti na výpravách, starostlivé mamini im vždy nabalia veľa dobrôt, a sladkostí, tento krát sa nám VTRM podarilo dostať skvelý palacinkový langoš poliaty bielim dresingom ! MŇAM …!
…Pískam na píšťalku a zdvíham „stádo“…

Po strmom kopci nás teraz cestou sprevádza krásna nízka tráva, a v celku rovinatá cesta, čo viac si priať ? 🙂 tak sa hráme pochodové hry. Najväčší úspech zožala stará známa hra 10 ! Asi po 25 minútach šlapania sme konečne dorazili na začiatok lúky ktorá bola našim cieľom, a tu naše deťúrence zbadali, čo iné ako poľovnícky posed. Opatrne sme vyšli hore, kochali sa okolím a pozorovali sme, čo robí druhá polovica nášho „stáda“. spravili sme zopár fotečiek, a pokračovali sme v ceste.

Po 500 metroch….
Neprešli sme ani 500 metrov, a už sme boli v „zasľúbenej zemi“ na Srvátke.
Čakala nás tu, ako inak než chatka, ohnisko, a hojdačka 🙂 Deti s Marcusom sa vybrali po drevo, Romča s Tete zamiesili cesto na hadíkov, a ja so zopár zatúlancami som šiel narezať nejaké halúzky na opekanie. rozložili sme oheň, Deťom som vysvetlil akou metódou sa dá zapáliť oheň pomocou jednej zápalky a to bez použitia papiera.
Bohužiaľ… zodvihol sa vietor, tak sme na podpálenie predsa len papier použili.

Opekáme 🙂
Namotali sme hadíkov a opekáme. Mmmm… hadi sú priam skvelí, ešte nikdy som nejedol tak chutný kus cesta z vody a polohrubej múky !  cesto sa pomaly míňa, tak vyťahujem štós mojej slaniny, v tom sa ku mne privalilo zopár detí či nemám slaninu, skoro mi oči vypadli, deti a slanina ? Nemyslel som si že im bude chutiť, no na moje prekvapenie, jedli až mali hrče za ušami !
(PS: Tete mala  skvelý syr, o ktorom však vedeli iba VIP členovia našej výpravy – VTRM )

Voľný čas
Minulo sa cesto, minula sa slanina, bol čas to všetko vybehať !
zahrali sme si zopár pohybových hier (naháňačka, čapice a iné…), ktoré v nás rozprúdili krv, teplo a bojového ducha.

Chvíľka pokoja
Nastúpili sme sa a nastala vážna chvíľka, niektoré Vlčatá dostali za zásluhy svoje vyznamenania, ba dokonca niktorí z nich si domov svorne odniesli ich 1. Skautskú šatku. pre iné to bola motivácia do ich ďalšieho skautského života.

Div že nás neodnieslo
Po výdatnom programe sme naplnili všetky ciele našej výpravy, upratali sme, zaniesli sme drevo naspäť do lesa, ocikali sme dohárajúce ohnisko, a  nastala cesta domov.
Začalo fúkať, fúkalo tak silno, že som si miestami myslel že popri chôdzi stojím na mieste.
možno aj vďaka vetu nám cesta nazad trvala ani nie hodinu. Keď sme zišli do dediny, domy nás ochránili pred vetrom, a už nám bolo opäť fajn, zhromaždili sme sa opäť na zastávke pri pošte, kde sme sa veľkolepo rozlúčili a dali si krásne posledné

Ahoj !

Vlk

Zborové akcie

Výprava na Ostrý vrch 2010

24.apríl sa každoročne koná výstup na Ostrý vrch pri Trenčíne. Tohtoročný výstup bol o to zaujímavejší že naši skauti pripravili a na vrchole nainštalovali pamätnú tabulu, ktorá pripomína založenie mohyly A.B. Svojsíka.