Roveri Skauti Skautky

Víkendovka TSS v Banskej Štiavnici

V septembri 16.-18.9.2022 sme pre rangerov zorganizovali víkendovku s témou tajnej skautskej služby. Bola to náplň líderskej činnosti jednej skautky. Zaujímavými a zábavnými prednáškami a hrami sa naši rangeri naučili nové veci a zabavili sa.

Roveri Skauti Skautky

Ideme na chatu!!!

[ TOP SECRET ]

Takto označené obálky sa v noci objavili v schránkach niektorých  našich rangerov. Že prečo? Boli tam tajné informácie od Pána XY. Potreboval spojku, ktorá by doručila nebezpečnú genetickú informáciu agentom nachádzajúcim sa na bližšie neurčenom mieste…

18921648_1537285342956610_2334495050012635776_n

A tak sa rangeri dostali do Banskej Štiavnice, kde ich čakal biologický materiál. Vajcia so zakódovanou informáciou museli dostať pre vyššiu bezpečnosť novú identitu a svoj životný príbeh a byť dopravené na určené miesto do polnoci.

18922057_1537261619625649_7318270726836674623_n

Nebolo to však jednoduché, agentov sledovali nepriatelia a snažili sa informácie získať. Museli  sme postupovať veľmi opatrne, a preto sme sa spájali  pomocou prísne tajného komunikačného kanála. Rangeri dostávali indície, ako sa dostať k ďalším obálkam s inštrukciami. Museli rozšifrovať odkaz, nájsť Botanickú záhradu, získať od okoloidúcich niekoľko predmetov a vypočuť si pár vtipov. Tiež nájsť heslo (štyri rožky a kilo tresky) a vymeniť ho v čajovni Klopačka za kus mapy, ktorá ich po správnom zložení priviedla ku kostolu. Tam ich už netrpezlivo čakali agenti, prebrali zásielku a odviedli ich po náročnom večere do skautského domu Sv. Juraja, kde mali byť ubytovaní.

Ráno nás čakali hry, pri ktorých sme sa navzájom spoznávali, vymieňali si olepené cukríky,  riešili problémy s topiacou sa loďou, vymýšľali básničky a vyznania lásky, ale aj znázorňovali rôzne stroje vlastnými telami… Nasmiali sme sa riadne, hlavne pri takej práčke alebo kopírke, či ventilátore. Zahrali sme si tiež stolno-tenisový kolotoč a rybky. Popritom pre nás Domča varila obed a po ňom sme sa vybrali na tajch … . Bolo tam krásne, aj keď už trochu chladnejšie. Tí odvážnejší si aj zaplávali, ostatní si len omočili nohy a pozorovali ich z brehu 😀

Okolo piatej sme sa vrátili naspäť a pomáhali miestnym skautom so šúpaním kolov na tee-pee. Na večeru sme opekali vonku pri ohnisku a keď sme všetko pojedli, išli sme sa rýchlo prezliecť. Večer (či noc) sme zavŕšili v čajovni, kde boli mnohí prvýkrát. Pri čajoch a koktejloch sme v dobrej nálade sedeli dlho až dokým sme neboli tak unavení, že už skoro všetci spali.

Po prebudení nás čakali raňajky, balenie…  A dojedanie zásob, pri ktorom sme sa spontánne začali baviť o svojej budúcnosti a kde sa kto s kým vidíme o pár, ale aj veľa rokov 😀 Po ceste na stanicu sme ešte vyskúšali niekoľko zmrzlinární a potom sa s dobrým pocitom doviezli naspäť do Trenčína.

Pán XY

Roveri Skauti Skautky Tipy na výpravu Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

Výstup na Ostrý vrch 2017

V sobotu 22.4. sme sa s deťmi opäť vybrali na Ostrý vrch. Zloženie bolo pestré, prišli malí aj veľkí, chalani aj baby… Z Kubrice nás Rasťo viedol skratkou okolo Kameňolomu a po novoobjavenej ceste sme prišli až na Lúčky, kde sme si dali prestávku. Trochu sme si oddýchli, zjedli časť zásob a pokračovali. Pod najstrmšou časťou cesty každý zobral do ruky alebo do batoha väčší kameň.  Na  vrchole sme ich všetky poukladali na mohylu A.B. Svojsíka, a tak ju každým rokom zväčšujeme.

Cestou späť nám počasie až tak neprialo, spustil sa dážď a tak sme trochu zmokli, ale aj tak sme prišli s dobrou náladou až na kyselku do Kubrej, kde sme si pred odchodom autobusu  dali langoše 😛

Roveri Skauti Skautky Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

LST Topolecká 2016 – foto

Leto 2016 bolo opäť v znamení skautského tábora v Topoleckej. Krásna príroda, kopec zážitkov a táborová atmosféra ako má byť. Pozrite si fotogalériu s krásnymi fotečkami od s. Teriny…

Roveri Skauti Skautky Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

Video – LST Kubrá 2015

Aj takto nám bolo na tábore 🙂

Naše projekty Roveri Skauti Skautky Vĺčatá-Včielky Zborové akcie

100ročnicový Svojsíkov závod 2015

Pár fotiek zo Svojsíkovho závodu, ktorý sa konal 24. októbra 2015 na Záblatskej kyselke pri príležitosti 100 rokov skautingu v Trenčíne.

Stretli sa tu skauti a skautky z Trenčína, Trenčianskej Teplej a Piešťan a preukazovali svoje zručnosti pri plnení úloh z rôznych oblastí skautskej praxe. Na obed nechýbal guláš od našich roverov a nasledovalo vyhodnotenie závodu, kde tie najšikovnejšie tímy získali hodnotné ceny a diplom. Taktiež sme všetkým porozdávali naše 100-ročnicové nášivky a tričká vyrobené k tejto udalosti.

Roveri Zborové akcie

Roverská víkendovka v B. Štiavnici

V jeden pekný víkend (8.-10. 2. 2013)sme sa všetci stretli na chate v Banskej Štiavnici. Do Banskej Štiavnice sme prišli cca okolo 15:05. Tak sme sa pomalým krokom vybrali do skautského domu. Po príchode na chatu sme sa ubytovali do izieb, po ubytovaní sme počkali na ostatných a po ich príchode sme si zahrali niake hry a potom sme šli si ľahnúť a nabrať silu do ďalšieho dňa .V sobotu nás privítalo zasnežené ráno, raňajkovali sme dobrý chlebík na ktorý sme si mohli natrieť syrček a na vrch si položiť salámu. Po raňajkách sme sa obliekli a vyrazili na výlet ku kostolu na kopci J , po návrate sme začali pripravovať výdatné špagety s Mortadelou. Nastála poobedňajšia siesta, po sieste sme sa znovu obliekli a šli sme hrať BANG!!!!! V reale :P. Po BANGU sme šli späť na chatu a hrali sme ďalšie hry , po hrách sme začali pripravovať cibuľovú pomazánku s paštétou a salámou po veľmi dobrej večeri sme sa vybrali na kultúrny program do čajovne objednali sme si čajíky s čajovne sme sa pobrali naspäť na chatu okolo 22:30 a išli zase hajať. V nedeľu ráno sme sa začali pomalý baliť a potom raňajky prišli ku nám a my sme ich s chuti zjedli a pomaly sa pobrali na autobusovú zástavku a spomínali sme na pekne prežitý víkend. Príchod do TN bol okolo 13:45.Velmi sa nám páčilo .

Text: Tomáš
Foto: Herkules

Roveri

Silvestrovské PALACINKY pod Smrekom

Ráno na Silvestra sme sa vybrali za (ne)ďaleký kopec – pod smrek robiť palacinky. Bolo teplo, takže bundy a kabáty sme podávali dole, ale na zamrznutom snehu sa aj tak šmýkalo …A ešte keď sme po ceste hrali 10! No vtipné to bolo 😀 Rasťo si na poli pustil batoh dole kopcom, niekto mu doňho ešte strčil, takže si ho tam musel ísť do potoka naháňať 😛 Na mieste sme porobili a rýchlo aj pojedli palacinky s nutelou, džemom či tvarohom a ohrievali sa pri ohníku…Aby sme len tak nestáli, trochu sme si zabehali pri hre na medveďov a poľovníkov a „zipsovali“ si chrbty 😀 Vrátili sme sa okolo 4tej – akurát včas aby sme sa prezliekli zo zadymených vecí, pobalili koláče a prišli naspäť do klubovne 🙂

Oldskauti Roveri

Guláš s oldskautmi na Záblatskej kyselke

Roveri

Roverské vianoce 2008

Netradičná Vianočná akcia pre roverov…