Kategórie
Roveri

Roverská výprava – Slovinsko 2005

Rozprávanie o Slovinsku, teda o našej miniexpedícii do Slovinska , Julských Álp, na Triglav, a všetko okolo toho… Doplnené zaujímavými fotografiami…
Je pondelok a my ranným vlakom cestujeme do Blavy. Po miernej zachádzke do Galanty sme o chvíľku v Bratislave… Rýchlo na električku a na miesto razu k PKO. Tu nás zastihol mierny dážď. Po chvíľke čakania prichádzajú naši šoféri Dušanovia na autách. Naloďujeme sa a hurá vyrážame smerom Rakúsko, Slovinsko…. Šesť hodín cestovať dalo zabrať, ale zvládli sme to. Vystupujeme v kempe Zlatorog v oblasti Bohnij. Staviame stan na kamenistej zemi a vybaľujeme. Ešte sa stíhame mrknúť na
jazero a už sa zvečerieva, tak ideme spinkať.Ráno máme krátku poradu, ale stále poprchá, tak volíme náhradnú variantu. Ide sa do Aqaparku…Niektori idu splavovat… Po ceste naspäť do kempu robíme zásoby v potravinách. V stredu ráno sa už ale vydávame na trojdňový trek. Je už pekne slniečko začína páliť, ale to je dobre. Do dvoch dňoch dažďa by už bolo aj načase. Po ceste sa zastavíme na vodopáde Savica. Potom už začíname stúpať do kopca. Je to poriadna makačka, ale po hodinke sme na
vrchu, pri Čiernom jazere (plese). Odtiaľ postupujeme stále po červenej 🙂 ďalej až k chate na Triglavskych jazerach. Tu je prestavka na obed.. Posilníme sa a ideme ďalej – smer chata na Prednej Koči. Tu počkáme na zvyšok našej výpravy, pretože po ceste sme sa dosť potrhali. Vybavujeme ubytovanie a ukladáme sa na spánok. Niektorí idú do chaty na večeru, prípadne pár džgane. Všetci unavení rýchlo zaspávame. Ráno sa
zobúdzame a kocháme nádhernými výhľadmi na okolité kopce. Je to nádhera. Po raňajkách dávame batohy na plecia a ideme smer sedlo Hribarice a cez takzvaný Afganistan. Po hodine prechodu kráterového sedla (Afganistan) prichádzame na miesto odkiaľ už je výhľad na Triglav. Najvyšší to vrch Slovinska. Po suťovisku zostupujeme dolu. Tu sa rozdelíme na dve skupiny. Jedna čo ide zdolávať Triglav, druhá ktorá ho obíde. Výstup na Triglav trvá asi dve a pol hodinky. Hodinku a pol sa ide po viacmenej
pekných chodníčkoch, ale zrazu pred vami sa objaví obrovský masív. Pri prvom pohľade sa zdalo každému, že tam sa snáď nebude dať ani dostať. Ale chodníček viedol krkolomnými skalami, ale dostal nás až na vrchol. Na vrchole vo výške 2864 metrov sa po rozplynutí naskytol nádherný výhľad. Spravili sme si vrcholové foto, niečo zajedli a pobrali sa po chvíľke smerom na chatu na Kredanci. Tu už nás čakal zvyšok
našej výpravy. Počkali sme na ubytovanie a išli večer celí unavení spať. Ráno nás čakal návrat do kempu. Celý deň sme schádzali dolu. Za jeden deň sme zklesali cca 2000 metrov. Navečer sme sa konečne dostali do kempu. Večer sme boli ešte trošku zrelaxovať do vody. V sobotu nás čakala návšteva mesta Bled a kaňonu Vingard.

Bol to zaujímavý a krásny výlet. Domov sme prišli síce unavení ale plní nádherných zážitkov a spomienok na Slovinsko, Julské Alpy a Triglav.