Kategórie
Roveri

Hrebeňovka Nízkych Tatier 2006

Tento výlet bol našim dlhotrvajúcim snom. Dlho sme o ňom hovorili, dlho sme sa pripravovali a nakoniec sa nám podarilo ho zrealizovať. Prežili sme 5 nezabudnuteľných, napínavých, vyčerpávajúcich ale krásnych dní v Nízkych Tatrách pri prechode hrebeňa.

1. deň sme začali výšľapom na K. Hoľu. Nebolo to vobec nič hrozné. Na vrchole celkom statočne pofukovalo tak sme sa po pár fotečkách vydali smerom na západ. Navečer sme dorazili k útulni Andrejcová. Už tu bola rodinka angličanov a dvojica Poliakov, ale miesta bolo dosť a pomestili sme sa.

2. deň ráno nás prekvapila silná hmla a neskôr výdatný dážď. Ale to nič nebolo. To najhoršie sme mali len pred sebou. Kalamita ktorú sme postretli bola miestami nepreniknuteľná a za dažďa bola ťažkým orieškom. Stihli sme sa aj celkom fajn stratiť a prešli sme v tento deň aj pár kilometrov navyše. Najhoršie to však bolo večer, keď sme
úplne po tme nemohli nájsť cestu k útulni Ramža, kde malo byť naše druhé noclažisko. Nakoniec sme našli náhradné ubytko na verande jednej chaty a po 15 hodinách šlapania sme si dopriali zaslúžený odpočinok.

3.deň ráno sme zbehli do dediny a busom do Brezna a na Čertovicu, lebo kalamita vyčíňala aj okolo Ramže. Z Čertovice sme sa dostali do západnej časti N. Tatier a to už bola paráda. Krásne veľké chodníky, krásne vrcholy, žiadne popadané stromy… Proste nádhera. Navečer sme dorazili na Chatu M.R.Štefánika kde nás už čakala Polly. Podobrej večeri sme všetci zalahli unavení do postelí.

4. deň. Ráno vyrážame z chaty a smerujeme popod Ďumbier na Chopok. Tu sa predierame pomedzi davy komerčných turistov ktorí sa neustále roja z lanovky a pokračujeme ďalej, po malej prestávke na Kamennej chate. Prekvapí nás silný dážď a vietor a musíme sa zaprieť a šlapať ďalej. Miestami je vietor taký silný že sa bojíme aby nás nefúkol zo skaly. Keď prestáva pršať je to lepšie a šlape sa ľahšie. Večer nocujeme
v útulni Ďurková. Ráno nás už čaká záverečný úsek po hrebeni, z ktorého schádzame do Lipt. Lúžnej, kde naše putovanie Nízkymi Tatrami končí.. Bolo to pár prekrásnych chvíľ ktoré sme strávili v nádhernej prírode a po boku skutočných a pravých kamarátov…